Saturday, November 17, 2012

Day +16

Are you a believer?  I, sure am.
This is one of the windows in our room.
It says "Everyday holds a possibility of a Miracle". 
I've been staring at this and praying since the day we got admitted.  
Every morning, the first thing I ask the nurse is Victoria's blood count and until today, all I heard was "still no white blood cell". This morning I was too nervous to ask for her count and I was pretending to be sleeping.  A little while later, shift nurse came and asked, "have you seen her count this morning?" I said "not yet" and I was praying and praying while waiting for nurse to bring the count sheet.
 
And this is what the nurse brought to me.
 
Until today, her WBC(White Blood Cell) was less than 0.10 which means "nonexistant".
As you can see, there was a little bump on her WBC this morning. It's not a lot but, an increase of  0.03 is high enough to make our Saturday happy. I coulnd't ask for more today. We'll take one step at a time. Praise the Lord, you indeed brought us a MIRACLE today!!!
 
 
To all Victoria's supporters out there, we have new prayer requests.  Although we are extremely happy about her WBC count, yet at the same time, we are little cautious.  We pray that this is the beginning of her healing process and not a false alarm. Please pray for the followings:
 
1.  Pray that her count continues to rise.
2.  Pray that her rising cell counts are 100% of her donor's cells, not her own.
3.  Pray that she does not develope GVHD (Graft versus Host Disease) while engrafting. GVHD is one of notorious side effect from transplant. This happens when certain white blood cells, called T-cells, in the donor cells (the graft) attack the patient's body. GVHD could be fairly mild, severe or even fatal and acute or chronic.
4.  We were warned that Victoria's liver enzyme count in her blood was escalating for the past 3 days. Pray that her liver count will come down to the normal range. 
 
Thank you everyone and have a great weekend!!!
 
 
지난 일주일동안 승리 카운트가 오르기만을 목빠지게 기다리면서 기도했는데, 오죽했으면 승리 카운트가 올라가는 꿈만 3일째 연달아 꾸면서도 매번 아침마다 그대로인 카운트를 보고 실망하고 심지어 오늘 아침은 간호사에게 묻는것조차 겁나서 조용히 이불 뒤집어 쓰고 숨어 있었는데, 천사같은 간호사가 기적의 소식을 안겨다 주었다. 내 눈이 믿기지 않았고, 하염없는 눈물을 흘리면서 무릎 꿇고 "주님, 감사합니다!" 기도를 올렸다. 
 
*저희 승리를 사랑하시고 기도해 주시는 모든 분들께**
오늘, Day +16에 우리 승리에게 첫번째 기적이 일어났습니다. 하늘을 날것처럼 신나지만 솔직히 지금부터 또 새로운 시작이라 너무 조심스럽고 또 조심스럽습니다.  정말 끝이 없네요, 한고비 넘기면 또 한고비가 기다리고 있으니깐요, 그래서 BMT는 "수술"이 아니라 "Journey"라고 부르는것 같기도 합니다.  아무쪼록 앞으로도 계속 기적이 일어날수 있도록 여러분들께 아래 기도제목으로 중보기도를 요청 드립니다.
 
 1. 승리의 카운트가 떨어지지 않고 계속 오르기만 하도록
 2. 오르고 있는 카운트 셀들이 승리의 예전 셀들이 아닌 100% 도너의 셀들로 채워지길
 3. 골수이식의 악명높은 부작용인 숙주반응(GVHD)이 나타나지 않도록
 4. 항암 및 지금 투여하고 있는 약들의 부작용으로 지금 3일째 승리의 간 수치가 오르고 있다고 합니다.  간 수치가 하루빨리 정상으로 돌아올수 있도록
 5. 백혈구에 이어서 적혈구, 혈소판 세포들도 하루빨리 생성 될 수 있도록.
 
주님의 이름으로 감사드리면서 모두들 즐거운 주말 되시길~~
 
 
내가 환난 중에 여호와께 부르짖었더니 내게 응답하셨도다. (시편 120:1) 

6 comments:

  1. 화이팅 !!!

    승리 엄마, 아빠.
    두분은 지금 우리 주 예수님안에서 은혜가운데 세상의 다른 어떤 부모님들보다 더 지극한 부모님들로 승리에게 세워지고 있습니다.

    1. 승리의 카운트가 떨어지지 않고 계속 오르기만 하도록 기도
    하겠습니다
    2. 오르고 있는 카운트 셀들이 승리의 예전 셀들이 아닌 100%
    도너의 셀들로 채워지길 기도할께요
    3. 골수이식의 악명높은 부작용인 숙주반응(GVHD)이 나타나지
    않도록 기도하겠습니다
    4. 항암 및 지금 투여하고 있는 약들의 부작용으로 지금 3일째
    승리의 간 수치가 오르고 있다고 합니다. 간 수치가
    하루빨리 정상으로 돌아올수 있도록 기도할께요.
    5. 백혈구에 이어서 적혈구, 혈소판 세포들도 하루빨리 생성
    될 수 있도록 기도 할께요.

    두분의 사랑과 정성과 기도를 존경합니다 !!
    행복한 승리 화이팅!!!

    ReplyDelete
  2. BUT THANKS BE TO GOD! HE GIVES US THE VICTORY THROUGH OUR LORD JESUS CHRIST.

    1Co 15:57

    오늘의 말씀이에요..
    I am a believer and I do believe miracles come from God. Not only BMT life is a journey until we meet our Lord Jesus Christ.

    1번부터 5번까지 적어놓고 기도할께요.
    In Jesus name AMEN!!!

    ReplyDelete
  3. 짝지야..기쁜소식이구나.매일 블로그들어와서 새소식 듣고있어.아픈아이답지않게 늘 환한 웃음과 미소가득한 승리볼때마다 마음이더 짠하더라.기도많이할게.결코혼자가는길이아닌 함께가는여행임을 잊지말고.^^

    ReplyDelete
  4. 영지야, 니 표정 하나가 모든걸 다 말해 주는 거 같다.
    희망의 첫발걸음이 시작된만큼, 이젠 줄곧 올라갈일만 남았네. 1번부터 5번까지 열심히 기도할께. 긴 여정에 업앤다운이 있더라도 늘 오늘의 기쁨을 생각하며 다시 힘차게 일어나렴~
    우리 승리&영지 모두 화이팅!!!
    - 줄리아 이모 -

    ReplyDelete
  5. 승리 몸속의 세포 하나 하나를 예수 그리스도의 보혈로 덥습니다. 예수님의 십자가의 보혈로 승리의 셀 카운트가 계속 오르며 승리 몸속의 셀이 도너의 셀로 가득차길 기도합니다. 간의 위험수치는 예수그리스도의 이름으로 떨어질것을 명합니다. 백혈구에 이어서 적혈구 혈소판도 활발한 생성을 하도록 선포합니다. 예수님의 이름으로 기도합니다. 아멘.

    ReplyDelete
  6. 추카추카~~~~
    승리와 엄마,아빠의 힘겨웠던 노력의 결실이 이제 시작된거야
    힘들텐데 어린 숭리가 잘 견뎌내는것도 너무 대견스럽고 뒷바라지 하는 울 자야도 대단하고...
    정말 journey 라는 단어가 새삼 가슴에 와 닿는다....
    앞으로 더 열삼히 기도할께...

    승리야.... 은비언니가 일본에서 소원비는 헬로키티가 있었는데 숭리 빨리 나으라고 기도했어...이모가 나중에 사진 보내줄께^^

    ReplyDelete